wtorek, 7 lutego 2012

Najszybsze ciasto świata.

Idealne ciasto na podwieczorek. Najlepsze jeszcze ciepłe ze szklanką mleka :) Do jego wykonania nie będzie potrzebny nam mikser robi się je tak jak muffinki :)Moje modyfikacje podaję w nawiasach. Zamiast keksówki użyłam tortownice śr 25 cm. Przepis ze strony moje domowe kucharzenie :)




Składniki :

  • 520g mąki
  • 170g cukru
  • 2 łyżeczki sody
  • ½ łyżeczki soli
  • 2 jajka
  • 1 szklanka śmietany 12% lub 18% (dodałam całe opakowanie śmietany + pół szkl mleka)
  • 1 szklanka naturalnego jogurtu (pominęłam)
  • 120ml oleju
  • 100g rodzynek ( zapomniałam dodać -.-)
  • 3 łyżeczki cynamonu + 80g cukru (zamiast cynamonu dałam kakao)


Wymieszać razem mąkę, cukier, sodę i sól.
W drugiej misce wymieszać śmietanę, jogurt, olej i jajka.
Rodzynki i mokre składniki dodać do mąki, krótko wymieszać łyżką, tylko do zwilgotnienia składników. Cynamon wymieszać z 80g cukru.
Keksówkę 30x12cm wysmarować masłem i posypać mąką. Nałożyć 1/3 ciasta i posypać 1/3 cynamonu, znów warstwę ciasta i cynamonu, robimy tak 3 warstwy, kończąc na cynamonie, w ciasto włożyć nóż i je przeciąć wzdłuż keksówki (warstwy się bardziej wymieszają). Ciasto piekłam w temperaturze 150oC na funkcji termoobieg przez 65 minut. 

1 komentarz: