wtorek, 31 stycznia 2012

Ciasteczka maślane

Wczoraj baardzo chodziły za mną ciasteczka maślane, ale co zrobić jak jest się i siostry, która nawet wałka nie posiada? Znalazłam przepis na najprostsze ciasteczka jakie można sobie tylko wyobrazić :) Przepis stąd.




Składniki na około 30 ciasteczek:
  • 120 g miękkiego masła (margaryna tu się nie nadaje)
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 150 g mąki
  • kilka kropel ulubionego aromatu
  • 2/3 tabliczki czekolady

Wszystkie składniki zagnieść, można też utrzeć mikserem. Z ciasta robić kuleczki mniejsze od orzecha włoskiego, kłaść na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, spłaszczać widelcem, nadając jednocześnie wzorek.
Piec około 15 - 20 minut w temperaturze 180ºC.
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Wystudzone ciasteczka maczać do połowy w czekoladzie i odkładać do zastygnięcia.


1 komentarz:

  1. Gdy przychodzi taki moment ze i ja nie mam wałka ( często gubię różne rzeczy, nawet wałek :P) to wtedy z pomocą przychodzi mi jakaś butelka, najlepiej od octu, wąska i długa, wypełniona po brzeg i tym samym cięższa :) A takie ciasteczka też robiłam, na święta, tylko, że cynamonowe :)

    OdpowiedzUsuń